Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2014 01:07 - novaposoka - ЛАЗАРОВДЕН
Автор: novaposoka Категория: Политика   
Прочетен: 1041 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.04.2014 08:05


ЛАЗАРОВДЕН

           

            Една седмица преди Възкресение Христово, наричано от повечето хора Великден за по-удобно, празнуваме още два празника, известни като християнски - Лазаровден и Цветница. Относно Цветница аз не мога да коментирам. Приемам го като празник, поради това че жена ми се казва Невена. Празнуваме го както празнуваме и Гергьовден, защото аз се казвам Георги. Но за Лазаровден в Библията намирам много важна информация.

         Кой е Лазар?

         Лазар е брат на Мария. А коя е Мария?

         “И книжниците и фарисеите доведоха при Него една жена, хваната в прелюбодейство, и като я поставиха насред, Му казаха: Учителю, тази жена беше хваната в самото дело на прелюбодейството? Мойсей ни е заповядал да убиваме такива с камъни. А Ти какво ще кажеш за нея?” /Йоан 8:3-5/.

         Мъдреците” на Израел са готови да злепоставят Христос. Ако Той одобри убийството с камъни ще наруши римските закони, ако я оправдае, пренебрегва и омаловажава Божия закон. Учениците са на същото мнение и са обезпокоени от непечелившата ситуация, в която според тях, се озовава Христос.

         Христос пише нещо по пясъка. Не всички могат да го прочетат, но образованите книжници четат добре и тихомълком се измъкват от “полесражението”, в което са очаквали да бъдат победители.

         “...а Исус остана сам с жената, която стоеше насред. И когато се изправи, Исус й каза: Жено, къде са онези? Никой ли не те осъди? И тя отговори: Никой, Господи. Исус каза: И Аз не те осъждам; иди си, отсега нататък не съгрешавай вече” /Йоан 8:9-11/.

         Библията ни описва една сложна ситуация, от която, не само учениците, между които са тинейджърът Йоан и бирникът Матей, но и “експертите” фарисеи не могат да излязат.

         Тази сложна обстановка отговаря на въпроса, коя е Мария: Тя е грешница, осъзнала своето грешно естество и поискала опрощение на своите грехове от Исус Христос, Когото приема за свой Господ и Спасител.

         Минава време. Нейният брат тежко се разболява. Тя не вижда друг изход, освен да се обърне за помощ към своя Господ.

         Един човек на име Лазар, от Витания, от селото на Мария и на сестра й Марта, беше болен. А Мария, чиито брат Лазар беше болен, беше онази, която помаза Господа с миро и обърса нозете Му с косата си. И така, сестрите пратиха до Исус да му кажат: Господи, ето този, когото обичаш, е болен” /Йоан 11: 1-3/.

         Христос не отговаря на съобщенията, но в един момент казва на учениците:

         ”Нашият приятел Лазар заспа, но Аз отивам да го събудя /Йоан 11:11/.

         Учениците са в недоумение. Докато Лазар е болен, Христос не реагира, а при поява на признак за оздравяване, Той решава да го буди:

“Тогава учениците Му казаха: Господи, ако е заспал, ще оздравее” /Йоан 11:12/.

         Учениците не могат да надхвърлят рамките на това, което земните хора знаят за болестта, смъртта и съня: “Тогава Христос им каза ясно: Лазар умря /Йоан 11:14/.

         Христос отговаря точно на въпроса, какво представлява смъртта. Смъртта е сън, и никой не бива да се съмнява в това. Сън, от който всеки човек ще бъде събуден, както е писано: “Тогава мнозина от спящите в пръстта на земята ще се събудят – едни за вечен живот, други за срам и вечно презрение” /Даниил 12:2/.

         Кога се очаква да стане събуждането?

         Марта и Мария почти упрекват Христос за закъснението, убедени в това, че ако Той би дошъл навреме, брат им не би умрял. Христос ги уверява: ”Брат ти ще възкръсне /Йоан 11:23/. Марта с увереност отговаря, кога ще се случи това: “Зная, че ще възкръсне при възкресението в последния ден” /Йоан 11:24/.

         Последователите на Христос са твърдо убедени, че в последния ден на земната история ще има събуждане на мъртвите, т.е., възкресение. Христос обявява Автора на великото събитие:  

         “Аз съм възкресението и животът. Който вярва в Мене, макар и да умре, ще живее” /Йоан 11:25/.

         Близките и приятелите на Лазар си задават още един въпрос: “Не можеше ли Този, Който отвори очите на слепеца, да направи така, че Лазар да не умре?” /Йоан 11:37/. Този въпрос е свързан със забавянето на Христос. Учениците също са се питали, защо Христос не реагира навреме на получаваните съобщения. Марта също е убедена, че Христос е твърде закъснял. Когато Той нарежда, да се отвори гробницата, тя отчаяно отговаря: “Господи, смърди вече, защото от четири дни е в гроба” /Йоан 11:39/. Тези думите на Марта са породени от неверие и съмнение. Според нея не е възможно напълно разложеният труп да оживее. Но именно съмнението още повече подсилва чудото, като го прави по-достоверно и знаменателно. Едновременно с това възвеличава Онзи, Който го извършва.

         Христос би могъл да предотврати раболяването на Лазар, би могъл да предотврати развитието на болестта, както и смъртта. Но не го прави, при което доказва, че времето прекарано в гроба, не се отразява на възможностите на Бога по възстановяване на човешкия живот. Четири дни, четири години, или 4000 години, няма значение. Бог съхранява информацията за всеки човек и го възстановява - в ново измерение за вечен живот за вярващите в Него, и в земното измерение с последваща окончателна смърт за невярващите.

         Чрез възкресението на Лазар, Христос отговаря на още един много важен въпрос:

         “Къде е била “душата” на починалия по времето на престоя му в гроба?”

         В гнигата Битие 2:7 се казва, че човекът няма отделна душа, а той самият е душа – съчетание от материя и жизнена енергия, придадена му от Бога. Но, много църкви провеждат активни мероприятия в полза на “душите” на починалите. Това създава убеждение в непросветените, че “душите” на техните близки водят някъде - неизвестно къде, и някакво - незвестно какво, съществуване. Обикновено това се свързва с популярните понятия ад и рай. Ако “душата” на Лазар беше на едно от тези две места, или пред прага на влизане в едно от тях, след възкреесението му той би трябвало да реагира – с известно негодувание, ако от рая се връща отново на земята, или пък с радост, че е спасен от попадане в ада. Такава реакция, обаче не се наблюдава. Поведението на Лазар съответства на човек, който току що става от сън.

         Ако се приеме, че адът и раят са на небето, и Лазар е бил на едно от двете места, Христос би трябвали да извика: “Лазаре, слез!” Но Той дава друга команда: “Лазаре, излез навън! /Йоан 11:43/. Обръщението на Христос съответства на мястото, на което Лазар се намира – на земята в гробницата.

         Поведението на Христос напълно съответства на неговите твърдения, че е Бог в човешка плът. Когато казва, че отива да събуди Лазар, той представя предстоящото чудо като свое дело – дело по възможностите единствено на Бога. В същото време показва пред присъстващите, че чудото е отговор на молитва, в която задължително трябва да присъства благодарността:

         “Отче, благодаря Ти, че Ме послуша. Аз знаех, че Ти винаги Ме слушаш; но това казах заради хората, които стоят наоколо, за да повярват, че Ти си Ме пратил” /Йоан 11:41,42/.

         Вяра в Христос, вяра на неговите обещания, благодарност за това което прави, но най-вече за това, което ще направи, което направи и с Лазар – размислите, на които трябва да се отдадем през празничния Лазаровден! Нека свързването на празника с реалните събития, случили се преди две хиляди години, да засилва вярата в Бога и да увеличава броя на хората, които при славното завръщане на Христос ще чуят мощния Му глас: “Излез от гроба!” Амин!

 

         Георги Крумов





Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: novaposoka
Категория: Политика
Прочетен: 179205
Постинги: 88
Коментари: 127
Гласове: 89
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031